NEPLP piešķīrusi 75 000 eiro priekšvēlēšanu satura veidošanai komerctelevīzijās

07.05.2021 17:10
Izdrukāt:

Lai veicinātu vēlētāju informētību par deputātu kandidātu sarakstiem un to piedāvājumiem šogad gaidāmajās pašvaldību vēlēšanās, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) konkursa rezultātā piešķīrusi sabiedriskā pasūtījuma finansējumu 75 000 eiro pašvaldību vēlēšanu priekšvēlēšanu satura veidošanai komerciālajās televīzijās.

“Ar šo konkursa kārtībā piešķirto finansējumu sabiedriski nozīmīgam saturam vēlamies veicināt vēlētāju informētību par deputātu kandidātu sarakstiem un to vēlēšanu programmu piedāvājumiem, kā arī veicināt iedzīvotāju līdzdalību pašvaldību vēlēšanās,” saka NEPLP locekle Ieva Kalderauska.

No konkursā iesniegtajiem 4 projektiem finansējums piešķirts 2 raidījumu veidošanai:

  • SIA "VIDZEMES TELEVĪZIJA" jeb ReTV diskusiju raidījumam "Latvija testē pašvaldības" (58 440,61 eiro)
  • AS "TV Latvija" jeb Rīga TV24 diskusiju raidījumam "Cīņa par Latviju" (16 559,39 eiro)

Konkursā pieteiktie projekti tika izvērtēti pēc vairākiem kritērijiem, tostarp to atbilstība konkursa mērķim, sabiedriskā pasūtījuma uzdevumiem, to aktualitāte valsts, reģiona vai vietējo notikumu kontekstā, projekta satura koncepcijas kvalitāte un detalizācijas pakāpe, kā arī raidījumu demo un satura izplatīšana dažādās platformās, sociālajos medijos, auditorijas iesaiste, sasniedzamās auditorijas lielums, finansiālā kapacitāte, subtitru vai surdotulkojuma nodrošināšana un citi.

Kopumā NEPLP izsludinājusi 10 konkursus                                                                    

Kopumā kopš februāra NEPLP ir izsludinājusi 10 konkursus komercmedijiem – ziņu raidījumu veidošanai, medijpratības veicināšanai, informatīvi analītisko un pētniecisko, Latvijas kultūrtelpu stiprinošu raidījumu, kā arī uz ilgtspēju vērstu, kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanai, satura veidošanai Latgales vietējās un reģionālajās televīzijās un radio programmās, satura veidošanai zemes apraidē raidošajām televīzijām, kā arī par 2021. gada pašvaldību vēlēšanu priekšvēlēšanu satura veidošanu komerciālajās televīzijās.

Šogad konkursos jau piešķirts finansējums 237 500 eiro ziņu un medijpratību veicinošu raidījumu veidošanai, 150 000 eiro analītisku un pētniecisku raidījumu veidošanai, 200 000 eiro uz sabiedrības ilgtspēju vērstu, kvalitatīvu izklaides un sporta raidījumu veidošanai. Vēl 54 628 eiro piešķirti pilsoniskās līdzdalības, nacionālās identitātes un kultūrtelpas stiprināšanai veltītu raidījumu veidošanai Latgales televīzijās un radio. Savukārt 124 990 eiro piešķirti kultūras raidījumu veidošanai komerciālajās televīzijās un radio. Bet 169 771 eiro piešķirti ziņu, informatīvo, izglītojošo un izklaidējošo raidījumu veidošanai komerciālajās televīzijās, kas raida bezmaksas zemes apraidē.