Krīzes pārvarēšanai NEPLP piešķir 100 000 eiro komerctelevīzijām

14.05.2020 19:07
Izdrukāt:

Noslēdzies Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātais konkurss par sabiedriski nozīmīga satura veidošanu, informējot, izglītojot un izklaidējot komerciālajās televīzijās. Līdz ar šo, ceturto konkursu, noslēdzies nozīmīgs posms valsts atbalsta sniegšanā medijiem vietējā satura veidošanai.

Konkursa finansējums ir EUR 100 000 un tas veido daļu no EUR 1 000 000, kas piešķirti NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, lai pārvarētu Covid-19 krīzes rezultātā radušās grūtības. Arī šajā konkursā bija liela mediju interese, dalībai kopumā pieteikti 15 projekti par 301 000 eiro. 

Konkursa rezultātā finansējums piešķirts sešiem medijiem astoņu satura projektu veidošanai:

  1. SIA “4.vara” raidījumam “Futbolbumbas” (29 997 EUR) un “eXi ciemos” (15 003 EUR);
  2. SIA “Valmieras TV” raidījumiem "Tā dzīvojam" (5309,94 EUR) un “Mājā un sētā” (5309,94 EUR);
  3. SIA "ALL Media" radījumam “Bez Tabu” (16 058,95 EUR);
  4. SIA "Vidzemes televīzija” raidījumam “Ģimenes sarunas” (13 010,47 EUR);
  5. AS "TV Latvija” raidījumam “Mana balss”veidošanai (9153,51 EUR);
  6. SIA “DAUTKOM” raidījumam “Vide mums līdzās” (6157,19 EUR).

NEPL padomes locekle Ieva Kalderauska norāda, ka konkursā atbalstīti gan esoši, skatītāju jau iemīļoti raidījumi, gan jauna satura projekti, kas varētu tikt turpināti arī noslēdzoties valsts finansējumam. “Sniegtais atbalsts dod iespēju ne vien sabiedrībai saņemt daudzpusīgu, uz ilgtspēju vērstu informāciju, bet arī vienlaikus veicinās kvalitatīvas žurnālistikas pastāvēšanu, stiprinot arī satura radītāju sociālās garantijas”.

Kopumā četros konkursos nacionālajiem, reģionālajiem un vietējiem komerciālajām medijiem atbalsts sniegts deviņām televīzijām un 12 radiostacijām.